lakokocsi

EGYESÜLETE

kemping

2015. május.3.

Kora reggel 5 órakor induló autóbusszal indultunk Szlovéniába. Hosszú út alatt a kezdeti fáradságot pótolta bennünk a táj lenyűgöző szépsége. Útközben rövid pihenőket tartva a lábunkat átmozgatni álltunk meg.
Bled közelébe érve már messziről látni lehetett a hegycsúcson lévő középkori lovagvárat, majd közeledve Bledhez láthatóvált a tó közepén elhelyezkedő őskori kegytemplom. Megérkezve Bledbe rövid séta közben megnéztük a szépséges épületeket, a tó mellett sétálva pedig a tavon az evezősöket valamint a tó túloldalán látható lovagvárat. Lassan indultunk a várba és gyönyörködtünk a tájban. A vár kétszintes és két udvaros lovagvár. Az alsó szinten található a nyomda, Primoz Tarauber emlékszoba, toronygaléria és étterem. A középső szinten borospince és gyógynövény galéria található. Felső szinten kápolna és múzeum és kovácsműhely helyezkedik el. A vár kilátó teraszáról csodálatos kilátás nyílik a Karavankák és a Júlia Alpok közt fekvő Gorenjeka térségre valamint a Bled-i tóra és a benne található szigeten a kápolnára.
Utunkat folytatva a Triglav Nemzeti Park leghíresebb térsége felé a Bohinj-i tóhoz. Itt rövid sétára volt lehetőség a tó körül. Utána felmentünk a Savica vízeséshez. A vízesés magassága a lábánál 894 méter. „A” betűt formázó kétágú vízesés található. A nagyobbik vízesés magassága 78 méter, a kisebbik magassága 25 méter. Ennek a víz utánpótlását az 500 méterrel magasabban fekvő Fekete tó adja. Nagy esőzések idején több lépcsős 600 méter magas vízesés is keletkezik. Kikövezett, több száz lépcsős út vezet fel a vízeséshez. A szép látnivalók után indultunk vissza Bledbe. Itt megállva a tóhoz sétáltunk és „átpletnáztunk” / ez egyfajta gondolához hasonló csónak/ a szigetre és megnéztük a kegytemplomot és a csodálatos tájat. Vissza pletnázva a városban megkóstoltunk a híres Bled-i krémest. A krémes elfogyasztása után még egy rövid sétát téve elbúcsúztunk a vidéktől és indultunk hazafelé.
Az emlékekben gazdag kirándulás a sok szép látnivaló és a csodálatos vidék képeivel a késő éjszakai órákban érkeztünk haza.