lakokocsi

VASI KEMPINGEZŐK
EGYESÜLETE

kemping

Reggeli órákban indultunk személyautóval Kiskunmajsára. Útközben rövid pihenőt tartottunk a nagy távolság miatt. Kora délután érkeztünk meg.
Balog Zsolt kempingvezetővel kölcsönösen üdvözöltük egymást, majd elfoglaltuk a szállásunkat.

Ezek után elindultunk és körbe néztünk a kemping területén. Itt már sok lakóautó, lakókocsi volt, a házak is lakókkal voltak tele. Már lehetett látni az előkészületeket a másnapi „ Szüreti Fesztiválra”. Szombaton reggel a kötelező munkavédelmi oktatás /hogyan szedjük a szőlőt „késsel”/és a munkavédelmi ital elfogyasztása után harmonika- és énekszóval kezdetét vette a szüret. Hamar teltek a vödrök, és a szorgos kezek által hamar megtelt a dézsa is. Indulhattunk vissza a kempingbe, ahol már javában tartott a kézműves vásár és a kézművesek bemutatkozása.
A kemping és a fürdő melletti területen a „Csettegő verseny” és a „Dutra” találkozó zajlott. 10 órakor a Ladánybene Pannoniások Baráti Köre felvonulása kezdődött el. / régi matuzsálemi kerékpárok, motorkerékpárok és autók/ Vele párhuzamosan a „Bandera Zászlódobók „ vonultak, s bemutatták tudásukat. Őket napközben többször is láthattuk.
Délben az éhesek az előre váltott zsetonokért bográcsgulyást és kenyérlángost ebédelhettek. A szőlőpréselése valamint a szilvalekvár főzése folyamatosan történt. Mustot pedig lehetett kóstolni. Délután játékos vetélkedők sora színesítette a programot.
A „Mayossa Hagyományőrző Egyesület” néptánc és ének műsora szórakoztatta a jelenlévőket. A nap folyamán sétakocsikázásra is volt lehetőség az üdülőfaluban. Tökfaragás, paprika füzér készítés sem maradhatott ki a programok sorából. A vacsora elfogyasztása mellett és után Kocsár István szintetizátor és tangóharmonika műsora szórakoztatta a résztvevőket, Fergeteges hangulattal zárult a nap.

Vasárnap látogatást tettünk az Ópusztaszeri Nemzeti Parkban. Megcsodáltuk Feszty Árpád által készített körképet valamint ennek hánytatott sorsáról is tájékoztatást kaptunk.
A parkban megnézhettük a Gátőrházat, ahol megismerhettük a nagy Tisza árvízi történést. Továbbá még láthattuk a Világmagyarság hajlékát, a Koronás jurtát, a Szabadtéri Néprajzi Gyűjteményt, a Szentes-donáti szélmalmot,a Nomád Parkot, az Útkaparó házat, a Nemzeti Összetartozás emlékművet, az Árpád – emlékművet, a Magyar Történelmi Szoborparkot, és az Anonymus szobrot is.
A legnagyobb hatással a csodálatos Feszty körkép volt ránk. Élményektől elfáradva, fáradtan indultunk vissza Kiskunmajsára. A kemping mellett lévő „Lópofa „csárdában elfogyasztottuk az estebédünket.

Hétfőn a délelőtti órákban indultunk hazafelé, Kiskörösön megtartottuk pihenőnket, amely során Petőfi szülőházát is megtekintettük. Késő esti órákban érkeztünk haza, erről az élményekben gazdag kirándulásról.