lakokocsi

VASI KEMPINGEZŐK
EGYESÜLETE

kemping

2015. október 16 – 17 – 18.

Egyesületünk a programnak megfelelően autóbuszos kirándulást szervezett Pécsre és Szekszárdra.
Pénteken kora reggel indultunk, kissé szomorkás időben, ami a későbbiek folyamán jobbra fordult. Utunk során rövid pihenőre megálltunk Marcaliban. A jól esett a mozgás, utána indultunk tovább Kaposvárra. Itt hosszabb időt tudtunk eltölteni. Lehetőségünk volt megnézni a város főterét, a Kossuth teret. Itt helyezkedik el a tér névadójának Kossuth-nak a szobra és egy szökőkút, valamint a csodálatos Székesegyház és a Városháza épülete. A sétáló utcába érve megtapasztaltuk miért nevezik a Szökőkút-ak városának Kaposvárt. / hisz 32. szökőkútja van a városnak/ A sétáló utcában, régi patinás épületek sorakoznak a sok zölddel és műalkotásokkal övezve.

Tovább utaztunk Szigetvárra. Ahol megtekintettük a város főterét. Időnk rövidsége miatt csak a vár udvarában tettünk egy sétát, emlékezve a régi eseményekre, a hősökre. A rövid itt tartózkodás után folytattuk utunkat Pécsre. Jó hangulatban szálltunk ki az autóbuszból, mert az időjárás is kellemesebb lett. Gyorsan elfoglaltuk a szállásunkat, ami a vártnál jobbnak bizonyult. Lepakoltunk, lemostuk az út porát és indultunk városba rövid sétára. Az utunk az Egyetemi Város rész mellett vezetett, megláthattuk a hatalmas Oktatási Központ épületeit, melyek első pillanatra a túlzsúfoltság érzését keltik. A Barbakánhoz értünk / Várfal gyűrű elnevezése/Majd az Esze Tamás utcán át a Dóm térre érkeztünk, itt láttuk a Dóm-ot, Püspöki Palota épületét, /melyeket az idő rövidsége miatt csak kívülről néztünk meg/ a Berényi kutat, Szepessy Ignác szobrát. Szállásunk felé menet még megvacsoráztunk, majd a szállásra mentünk.

Szombaton reggel utunk a Zsolnai Vilmos látogató Központba vezetett. Itt megnéztük a család történetét és munkásságát bemutató Múzeumot. Betekinthettünk kerámia gyártás kézműves, nagyon aprólékos és precíz munkájába, gyakorlatban is. Itt láthattuk amint a kerámiát eozines festékkel festik. Megnéztük a világhíres GYUGYI – gyűjteményt. Látogató parkban elhelyezett csodálatos szobrok a készítőinek igényességét, szakmai tudását és kézügyességét mutatja. Láthattuk a Pécsi bőrkesztyű készítését manufaktúrában. Ott létünk utolsó állomásaként a Zsolnai Mauzóleumot tekintettük meg.

Utunk a város központja felé vezetett. Árkád áruháztól sétáltunk a Széchenyi térre, útközben a Zsinagóga épületét láthattuk. A tér legnagyobb épülete a Gázi Kászin pasa dzsámija már messziről látható, melyet nem csak kívülről néztünk meg. Az épület belseje csodálattal töltött el mindenkit. A téren látható még Hunyadi János lovas szobra, a Szentháromság-szobor, az Irgalmasak temploma, az Eozin-kút /mely a templom előtt található/, Megyeháza, Leonardo da Vinci szobra. A Színház téren a Pécsi Nemzeti Színház épülete található. Utunk a Dóm tér felé vezetett. A tér központi épülete a Székesegyház, melyet kívül és belül is megtekintettünk, majd felmentük a templomtoronyba és letekintettünk Pécs városára. Láttuk a Római kori festett őskeresztény sírkamrákat. Berényi-kútat oldalán a Berényi püspök címerével, Szepessy Ignác püspök szobrát, Püspöki kincstárat és kőtárat. Kissé el csigázva, de élményekben és látnivalókban gazdagodva mentünk vacsorázni és utána kipihenni a nap fáradalmait.

Vasárnap reggel indultunk Szekszárdra a vörös bor őshazájába. A városba érve a Fő útról felsétáltunk a Béke térre mely a Garay térbe torkollik, valamint a Kossuth térre. Meglepő újdonságként hat a három tér egybefonódása. A tér központjában van Európa legnagyobb egyhajós temploma, mellette I. Béla szobra, előtte a Megyeháza, a Levéltár és Törvényhozás épülete. A monda szerint Szekszárdról úgy nem szabad eljönni, hogy a vörösbort meg ne kóstolják. Ezen indok alapján látogatást tettünk a Garay pincében. Itt rövid múzeum látogatás keretében tájékoztatást kaptunk a Borkultúráról és a kulturált bor fogyasztásáról. Ismertették a Szekszárdi borvidék történetét, karakterét, a bor és szőlő kapcsolatát. Ezek után pedig meg kóstoltuk a Szekszárdi vörös bort.

Indultunk haza felé a hosszú úton közben még egy kis mozgásra megálltunk Simontornyán.
Kissé fáradtan, de élményekben és látni valókban gazdagodva érkeztünk meg Szombathelyre.