lakokocsi

VASI KEMPINGEZŐK
EGYESÜLETE

kemping

Vasárnap kora hajnalban / 1 órakor/ indultunk a ClaudiBus autóbuszával Erdélybe. A hosszú utazásunkat először rövid pihenőre Bábolnán, majd Budapest mellett szakítottuk meg. 8 órakor átléptük a Román határt Ártándnál, s folytattuk útunkat Nagyváradra.

Nagyváradon rövid séta keretében a Szent László templomot és a Püspöki palotát néztük meg. Útunk a Király hágón haladt át, ahol volt lehetőségünk gyönyörködni  a csodás vidékben.  Kolozsvárra érkezve megnéztük Hunyadi Mátyás szülői házát, a lovasszobrát, és a templomot. Tovább utaztunk Szovátára, ahol gyorsan elfoglaltuk szálláshelyeinket, majd indultunk vacsorázni. Vacsora után a nagy meleg ellenére is sétáltunk egyet a nagy sokadalomban.

Második napon a reggeli elfogyasztása után buszra ültünk és elmentünk Parajdra.

A méltán híres sóbányát tekintetettük meg. Innen tovább mentünk Korondra. ahol a székely népművészet remekeit láthattuk. Megkóstolhattuk a híres Áfonya pálinkát is. Útunk következő állomása Székelyudvarhely volt. Innen elindultunk egy romantikus utazás keretében Gordon tetőre /953 m magas/. Itt megtekintettük Kelet Európa legnagyobb Krisztus kilátóját /22 méter magas/, a kilátóból csodálatos vidék tárult elénk.

Harmadik napon reggel kirándultunk a Békás szoroshoz, Kelet Kárpátok leghosszabb szurdok völgyébe.  Innen tovább mentünk a Gyilkos tóhoz. Ahol megismerkedtünk a vidék szépségével.

Negyedik napon, Segesváron  megnéztük a várat. Tovább mentünk Fehéregyházára ahol a nevezetes Petőfi emlék helyet látogattuk meg. Majd tovább indultunk Kőrispatakra. Itt a szalmakalap elkészítésének módját láthattuk illetve a szalmakalap múzeumot is.  Visszafelé megálltunk a vízzel elárasztott, Bözödújfalu melletti emlékhelyen. Itt állítottak emléket a falu régi lakóinak. Mostanra a falu köré épített gát megrepedt, a falut ellepő a víz elfolyt, és látni lehet a régi falu házainak maradványait.

Ötödik napon délelőtt szabad program keretében a Medve tó körül lévő szabadidő parkban sétáltunk, fürdésre is volt lehetőség. Délután egy erdélyi portát tekintettünk meg. Megismerhettük mindennapi életüket. Finom pálinkával, borral, sajtokkal, kürtöskaláccsal, láttak bennünket vendégül.

Hatodik napon reggel Farkaslakán Tamási Áron sirját kerestük fel, tovább haladva Székelyfürdön Orbán Balázs siremlékét és a híres Székely kapukat néztük meg.  Majd Csíkszeredán néztük meg a várost, Csiksomlyón  a híres zarándokhely kegytemplomát tekintettük meg. Koraeste érkeztünk meg a Gyimesekbe. Gyimesbükkön a Deáky panzió területén a Csángó magyarok vártak bennünket, jóféle köményes pálinkával, kürtöskaláccsal, vacsorával és vidám műsorral.  Megmutatták az ezeréves határt és ehhez kapcsolatos felújított és felújításra váró műemlékeket is.

Hetedik napon a reggeli elfogyasztása után csomagjainkkal autóbuszra szálltunk és útközben rövid pihenőket beiktatva indultunk haza, késő este érkeztünk Szombathelyre.